10.7.07

Haydi Yallah

Yine tütün merkezli bir yazı ile karşınızdayım. “Öehh yeter artık” dediğinizi duyar gibiyim. (böyle de bir kullanım var, bazı tanıtımlarda da sıklıkla dillendiriliyor. “Jake’in bu şartlarda nasıl dayanacağını merak ediyorum dediğinizi duyar gibiyiz”, eğer böyle bir duyuma sebebiyet verecek desibelde bir cümle kurduysam adam değilim. dediğinizi duyar gibiyim ahahah kapaparantez)

Güzel şeyler oluyor çok şükür, havalar serinledi bir nebze, 3 yılın sonunda izin kullanacağız hanımla beraber, paintball falan sosyal olaylara gebe bir süreç içine girdik, sağlığımız yerinde vs vs.

Gelin görün ki (çoğul kullanınca pek olmadı sanki) gel gör ki, eşşek çöğdüren sıcaklarının en janjanlı gününde aksiyona aç bir grup arkadaşla organize ettiğimiz paintball etkinliği neticesinde acı bir gerçekle yüzyüze geldim.

15 dk koştuktan sonra baktım soluğum ağzıma sığmıyor. 3. periyodun ortasında gözümün karardığını, bir sipere çömüp soluklanmaya çalıştığımı hatırlıyorum. “sıcaktı, mıcaktı” derken kendimi kandırabileceğim limiti de aştım ve kabul ettim ki bu sigara denen meret beni öldürüyor.

Aklımın başıma gelmesi için illa doktorun "sigarayı bırak yoksa bacağını keseceğiz" demesi mi lazım diye düşünüp hayıflanırken bugün öğle sıcağında(sıcakta mı çalışıyor kafa nedir) beşiktaş yolunda ben ve bir grup arkadaş sigarayı bırakma kararı aldık.

4. ciddi denemem olacak bu. İlk deneme 1 ay, ikinci deneme 6 ay, 3. deneme 1 ay sürmüştü. Süre eğrisi yükselme trendinde, inşallah bu sefer sonsuza yakınsayacak.

Bu sigarayı bırakma hadisesi, psikolojik hazırlık gerektiriyor, bu nedenle tatil dönüşünü sigarayı bırakma tarihi olarak belirledik, sağolsun arkadaşlara da uydu bu takvim.

Neticede yaptıklarımız yapacaklarımızın teminatıdır diyerek vaatlerimi sıralıyorum. Belki sigarayı bırakacak başka insanlara da bir faydası olur.

  1. Sigara bırakma tarihi belirleyeceğim, günü seçerken stresli olmayacağım sakin bir dönem tercih edeceğim. 15 gün idealmiş, çok uzatmamaya dikkat edeceğim (yaptım bunu)
  2. Sigarayı bırakacağım güne kadar, sigara alışkanlığımı değiştirmeye çalışacağım, sigara içmeyi tetikleyen uyaranlara ters yaklaşacağım. Sigarayı yemekten sonra değil önce içeceğim. Çay kahve tüketimimi azaltacağım. Meyve suyunun kitabını yazacağım. Süt içeceğim süt içireceğim. Toplu taşım aracından indikten hemen sonra sigara yakmayacağım. Sigara içme eylemini rahatsız bir hale getireceğim, mesela rahat rahat otururken değil ayakta sigara içeceğim. Böyle böyle metabolizmamın sigaraya ait akışını bozacağım, salak edeceğim.
  3. Bırakma gününe kadar ve ondan sonra stres yapmayacağım. Sigara olmadan da yaşanabileceğini aklımdan çıkartmayacağım. Daha önceki denemelerimde beni zorlayan bir daha sigara içemeyecek olmam düşüncesi idi. Bu düşünceyi bastırmamaya, onun anlamsız olduğunu farketmeye çalışacağım. Şevkimi kırmayacağım.
  4. “Sigarayı mı bırakıyorsun, bir hafta sonra başlarsın ehehhehüe” diyenlere “görüceeez” diye mukabele edip işi inada bindireceğim. Yılmayacağım. (Fırat sana diyorum :) )
  5. Sigarayı bıraktıktan sonra özellikle ilk hafta sersemlik, ebleklik, dikkati toplayamama, asabiyet, telaffuz güçlükleri gibi etkiler olacak, önceki tecrübelerimden bunların geçici ve benim dayanabileceğim şiddette olacağını biliyorum. Unutmayacağım.
  6. Ofisteki dolabıma, meyve suyu, bisküvi, kraker vb gıda maddesi zulalayacağım. Canım sigara istedikçe bu gıdalardan azar azar tüketeceğim. Ama abartmayacağım. (zaten kilo alamıyorum ben pek, ehehe)
  7. Bir iki hafta içinde yoksunluk belirtileri geçecek. Sabredeceğim. 1. ve 6. ayın sonunda aklıma gelen “ohoo bak ne güzel bıraktım, şimdi bi tane içersem bişey olmaz, gene bırakabilirim nasıl olsa” gibi şu an gerzekçe, o an çok mantıklı gelen cümleler kurmayacağım. Akıllı olacağım.
  8. Benimle birlikte sigarayı bırakan duman avcısı, sağlık neferi güzide arkadaşlarımla biraraya geldiğimde “yahu ne iyi ettik de bıraktık, baksana senin cildin pek bir güzelleşmiş”, “bıraktığımdan beri fişek gibiyim, turp gibiyim peh peh”, “hacım eskiden bu merdiveni çıkarken soluk soluğa kalıyorduk, şimdi bak tavşan gibi sekiyoruz heyyyooo” gibi moral yükseltici konuşmalar yapacak, gözyaşlarımı içime akıtacağım. :)
  9. Sigarayı bıraktığım gün spor salonuna başlayacağım. Bench press, cardio derken vereceğim endorfini, vereceğim adrenalini. Pırıl pırıl olacağım.
  10. Sigaraya harcadığım parayla kendime güzellikler yapacağım, dvd alacağım, paintball marker alacağım, plastik model alacağım. Reel sektöre katkı sağlayacağım. Gezeceğim göreceğim, görürsün sana neler edeceğim.
  11. Her şey bir yana arkadaşlarla kararlaştırdığımız yemek ısmarlama cezasına düşmemek ve cümle aleme rezil olmamak için sigaraya başlamayacağım. (1 milyar hesap geldi geçen sefer)
  12. Başlamayacağım. O ilk sigarayı içmeyeceğim.
  13. İşbu belge 13 madde olup imzalanıp vs. Vs.

İnat ettim bakalım, gazamız mübarek ola.

14 yorum:

ecretvainz dedi ki...

Bir daha asla içmeyeceğim

1. Cezaya düşmemek için,

2. Cümle aleme rezil olmamak için,

3. Ölmemek için (geçici bir süreliğine)

:)

Adsız dedi ki...

dostum bu sefer başarılı olursun inşallah.

dg

Adsız dedi ki...

"sigara içmeyi tetikleyen uyaranlara ters yaklaşacağım" derken çalışmayacağım mı denmek istendi acaba? bu durumda akla gelecek ilk kelimeler, maas, ekmek, E.K... :)
Bir KBB uzmanından tavsiye, bol bol su için. Bu şekilde zifir gibi maddeleri daha çabuk atarsınız.
Son olarak, gazanız mübarek ola.

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Ömer Şahin dedi ki...

Bu kutsal görevde başarılar dilerim.

Hakkı Kötek - Nosferatu dedi ki...

ahaha eyvallah, desteğini esirgemeyen herkese teşekkürler.

şu tatil bitsin bi de spora başlıyorum ki bünyeye ferahlık gelsin.

spor, yeşilay, keten tohumu, brokoli derken kazık çakacağım dünyaya. :)

ziddra dedi ki...

O puzzle'ı bitirmek konusundaki azmi, bu mevzuda da göstereceğinden zerre şüphem yok =)

Burçe dedi ki...

hünkonan beni de gaza getirdin hünkonannnn !

ahahah neyse ben doomgünümde bırakırım :))

Hakkı Kötek - Nosferatu dedi ki...

15 günden fazla beklememek lazım bırakmak için. bakıyorum da 1 haftayı doldurdum, fişek gibiyim, turp gibiyim.

ühühühüühühü.....

Burçe dedi ki...

o zaman benim doomgünümde beraber bırakalım ahahaha daha bi ay var mis gibi :))

şaka maka benim de ciğerlerim hırıl hırıl gene :( ölüp gidicez saçmasapan bi sebepten.

Hakkı Kötek - Nosferatu dedi ki...

ne beraber bırakması bre, ben bırakalı bugün 10 gün oldu.

spora da başladım, 25 dk pisklet, 25 dakika tempolu yürüyüş, 10 dk koşu, bana mısın demiyorum. genç osman gibiyim...

fırtına gibiyim, çığ gibiyim.

az biraz da sıyırtmış gibiyim yalnız!

Burçe dedi ki...

hey yavrum benim maşallah :)

Ceren Cura Eraslan dedi ki...

14'u aksami da Easyway metodu ile ben biraktim sigarayi, yoksunluk hissi pek pis birseymis yaa, bir onceki birakmamda bu hissi hatirlamiyorum ben...niye bu sefer boyle oldu anlamadim! 24 saat aci seklinde sigara icmemek icin tutuyorum kendimi! Gececek desin bir bana, gececek degil mi? :)

Hakkı Kötek - Nosferatu dedi ki...

geçecek evet, kesinlikle. yoksunluk belirtileri çok yakında kaybolacak.

ilk 1 hafta ve 1. ay sonu biraz kritik onun dışında çok kolay olacak. tahmin ettiğinizden de kolay :)